Gyldigt inkassovarsel skal altid sendes forinden inkasso kan indledes.
Vi kan sende inkassovarsel på jeres vegne. Derved sikres der at korrekt og gyldigt inkassovarsel iht. inkassolovens § 10 er fremsendt til skyldner.
Fremsendelse af inkassovarsel er altid inkluderet i vores abonnementsløsninger.
Vi hjælper og rådgiver jer naturligvis om hvordan et gyldigt inkassovarsel udformes, således inkassolovens § 10 overholdes. Hvis korrekt inkassovarsel ikke er afsendt, vil det udsætte hvornår inkassoprocessen kan indledes, idet nyt og gyldigt inkassovarsel i så fald skal afsendes til skyldner.
Vores guide til hvordan et inkassovarsel laves findes her:
Alternativt kan Tilgodehavende sende et inkassovarsel på jeres vegne. Fremsendelse af inkassovarsel er inkluderet i alle inkassoabonnementer.
Et inkassovarsel er sidste advarsel til skyldner inden at inkassoproces indledes.
Inkassovarslet vil ofte være bygget ind i en rykkerskrivelse. Det kan f.eks. være at inkassovarslet er inkluderet i tredje rykker.
Når en sag overgår fra rykkerprocessen til inkassoprocessen, bliver der tillagt yderligere omkostninger på skyldners gæld. Det er derfor i skyldners interesse at betale sig gæld inden fristen i inkassovarslet udløber.
Som virksomhed er du selvsagt interesseret i at få dine penge hurtigst muligt.
Vi ved hvordan et inkassovarsel skal udformes, således skyldner tilskyndes til at få betalt sit udestående hurtigst muligt.
Dertil indbygger vi betalingslinks direkte i alle vores skrivelser til skyldner, således skyldner let – og med et tryk – kan tilgå en betalingsside. Derved kan skyldner betale gælden fra sin telefon.