Hvordan betaler jeg?
Gælden betales til vores klientkonto. Blot følg anvisningerne som anført i brevet.
Jeg har ikke råd til at betale det hele på én gang
Hvis du ikke kan betale hele det skyldige beløb på én gang, er det vigtigt at du kontakter os hurtigst muligt. Vi vil ofte have mulighed for at lave en afdragsordning.
Hvad sker der hvis jeg ikke betaler?
Der er en frist angivet i brevet, som du har modtaget fra os. Hvis du ikke betaler din gæld inden den fastsatte frist, kan du risikere at sagen overdrages til Fogedretten. Plus du også kan risikere at blive registeret som dårlig betaler. Du vil blive pålagt yderligere omkostninger, såfremt sagen overdrages til Fogedretten.
Hvis du ikke har mulighed for at betale, er det vigtigt at du kontakter os på debitor@tilgodehavende.dk inden fristens udløb. Derved kan du undgå at sagen overdrages til Fogedretten – og du sparer derved en del penge.
Jeg er 100% sikker på at gælden er betalt
Hvis du har betalt gælden i sin helhed inden brevet fra os blev afsendt, er det vigtigt at du sender os en kvittering (evt. udskrift fra netbank) på at du har betalt. Vi vil derefter kunne lukke sagen. Du sende kvitteringen til debitor@tilgodehavende.dk
Jeg er af den opfattelse, at jeg ikke skylder pengene
Hvis du ikke er enig i, at du skylder pengene, er det vigtigt at du kontakter os hurtigst muligt på debitor@tilgodehavende.dk. I din henvendelse er det vigtigt at du forklarer os, hvorfor du mener, at du ikke er forpligtet til at betale beløbet. Mens vi undersøger sagen nærmere, vil vi sætte sagen i bero. Vi vil kontakte dig så snart der er en afklaring på sagen.
For mange kan det være en ubehagelig overraskelse at modtage et brev fra et inkassofirma. Der kan være mange årsager til at en regning ikke er blevet betalt – glemsomhed, rod i regnskaberne eller at man ganske enkelt ikke har pengene. Vi dømmer ikke og er kun interesseret i én ting: at skaffe pengene til vores kunder.
Ved hjælp af denne FAQ kan du få svar på de fleste af dine spørgsmål. Du er meget velkommen til at kontakte os på debitor@tilgodehavende.dk såfremt dine spørgsmål ikke besvares gennem FAQ’en.